- איי מוסכים
- טיפול לרכב
- טיפול תקופתי לרכב סוזוקי
טיפול תקופתי לרכב סוזוקי
בסופו של דבר, טיפול תקופתי לרכב סוזוקי חיוני למטרה אחת - שמירה על חיי המנוע וחלקים אחרים ברכב לטווח הארוך. כל רכב יכול לתפקד מעולה גם ללא טיפולים במשך עשרות אלפי קילומטרים ויותר, אבל עדיין כולם בוחרים לטפל ברכביהם באופן שוטף. מדוע? - קראו כאן.
מה עושים במסגרת טיפול תקופתי לרכב סוזוקי?
במילים פשוטות, רכב מטופל הוא רכב חסכוני יותר. אם לא תטפלו ברכבים שלכם באופן שוטף, התוצאה תהיה שריפת דלק גבוהה, שריפת שמן עד כדי תקלות מנוע ועוד שלל צרות, מה שיוביל לשריפה של כספים. לכן, טיפול תקופתי לרכב סוזוקי אינו בגדר המלצה, אלא חובה ע"פ הוראות יצרן הרכב. הנה חלק מהטיפולים המתבצעים ברכב במהלך טיפול סוזוקי:
- בלמים: בדיקת הרפידות והצלחות והחלפה במקרה הצורך. כמו כן, ניתן לחרוט על צלחות בלם כדי ליישר את הבדלי הגובה שנוצרים עם הזמן והבלאי על גבי הצלחת.
- נוזלים: טיפול לרכב סוזוקי בד"כ יכלול החלפת נוזלי קירור ושמן מנוע, בדיקת שמן הגה, גיר ועוד.
- פלגים: אלו אינם מוחלפים בכל טיפול תקופתי לרכב סוזוקי, אך כן מצריכים בדיקה.
- פילטרים: אלו כוללים את מסנן המזגן ומסנן האוויר של המנוע, מסנן שמן המנוע והגיר ועוד.
למה צריך טיפול לרכבי סוזוקי ובכל כמה זמן?
כמו בכל חפץ מכני מכל סוג, ככל שתדאגו לו יותר ותתחזקו אותו, כך הוא יחזיק מעמד זמן רב יותר ויעבוד בצורה חלקה ללא תקלות. במילים אחרות, בדיקות ותחזוקה סדירה, הן 2 גורמים אשר יכולים לסייע במניעת תיקונים יקרים במהלך השנים שמחזיקים ברכב.
במקרה של טיפול תקופתי לרכב סוזוקי, הוא מתבצע ע"פ הוראות יצרן - פעם בשנה, בכל 10,000 ק"מ (קראו על טיפול 10,000) או 15,000 ק"מ בהתאם לדגם.
יש לציין, חלק מהאנשים אפילו בוחרים להקדים טיפול 10000 לרכבי סוזוקי, זה נתון לשיקולכם הצרכנית. בואו נגיד ככה, אם מדובר בסוזוקי 4X4 ואתם "קורעים" אותה בשטח, לעיתים מוטב להקדים טיפולים.
האם כל טיפול 10,000 לסוזוקי זהה?
ככל שהרכב צובר קילומטראז' במהלך השנים, ככה הבלאי שלו הולך וגדל. לכן, הרכב יצריך בדיקות רחבות יותר במהלך טיפול תקופתי לרכב סוזוקי. במשך עשרות אלפי הקילומטרים הראשונים, בד"כ מבצעים תחזוקה בסיסית הכוללת פילטרים, שמנים ונוזל קירור, ברקסים ולעיתים גם מצתים.
ככל שהרכב מתקדם בקילומטראז' שלו, מתווספים חלקי רכב ומנוע אחרים המצריכים בדיקה ולעיתים גם החלפה. למשל, רצועת מכשירים ורצועת טיימינג, ציריות, מתלים. כל אלו הם חלקים אשר נוטים לבלאי ומצריכים תחזוקה בהתאם. לכן, התשובה היא: לא, טיפולי עשרת אלפים לסוזוקי אינם זהים בין מקרה למקרה, הכול תלוי בק"מ של הרכב ובנסיבות הספציפיות שלו.
צריכים מידע נוסף לגבי טיפולי עשרת אלפים סוזוקי? לא בטוחים באיזה מוסך לבחור או כיצד לוודא שמדובר במוסך אמין? צרו קשר עם צוות איי מוסכים ואנחנו נסייע לכם למצוא מוסך במרכז, באזור הדרום, הצפון או במקומות אחרים בארץ.